Ne aramıştınız

11 Mayıs 2020 Pazartesi

KAKAOLU KEK

  Fotoğrafsız tariflerden, taslaklarda kalmış biri daha. 2014'ten.


   Ne zaman kek yapsam oğlum illa kakaolu-çikolatalı olsun ister. Bu da beslenme çantasına koymak için yaptığım keklerden biri. Klasik kek tariflerinden çok da farklı bir tarafı yok aslında. Dolayısıyla fazla anlatmaya gerek yok. Yedik,beğendik. Tarifi şöyle:

Malzemeler:
3 yumurta
1 bardak toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1/4 limonun suyu
1 portakal kabuğu rendesi (evde turunç vardı, ben onu kullandım)
1 pkt (25 gr) kakao
2,5-3 bardak un
Çay kaşığının ucuyla karbonat
1 pkt kabartma tozu
1 pkt vanilya
Yapılışı:
Fırını 170 der.ye ayarladım, o ısınırken kek harcını hazırladım.
Kuru malzemeyi birlikte eledim. Yumurta ve şekeri birlikte köpük köpük olana kadar çırptım. Süt, sıvı yağ, limon suyu ve portakal kabuğu(turunç kabuğu) rendesini ekleyip karıştırdım. Kuru malzemeyi de ekleyip homojen bir karışım elde edene kadar çırptım. Harcı, tereyağı ile yağlayıp un serptiğim kek kalıbına döküp fırına verdim. Kürdan testini geçene kadar (yaklaşık 40 dk) pişirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.