Ne aramıştınız

14 Ekim 2010 Perşembe

SOMON YAHNİ


Yine belli bir tarifi olmayan atmasyon bir yemek. Fırında somon pişirmiştim. Artanın kılçıklarını ayıkladım. 2 domates ve iki yeşil biberi çok az yağda soteleyip somonu üzerine ekledim. Çeyrek bardak su ilavesiyle tatların birbirine karışması için tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte biraz pişirdim. Harika bir lezzet çıktı ortaya. Fırın somonu ise şöyle yaptım: Birkaç damla zeytinyağı, yeterince tuz ve biraz da karabiberi karıştırıp balığın içine ve dışına sürdüm. 1 adet patates, 1 adet soğan, 2 havuç ve 4-5düş sarımsağı iri iri doğrayıp balığın içine doldurdum. Yağlı kağıda sarıp fırına verdim. 180 derecede 1 saat kadar pişti. Lezzeti inanılmaz güzeldi. Balığın tadı sebzelere geçmişti. Hatta ben balıktan çok sebzeleri yedim. Çıkan suyu ve yağı ayırdım. Yağını akşamları yatmadan önce oğluma birer kaşık içirdim. Suyunu da ertesi gün yaptığım çorbaya kattım. Hiçbir şey ziyan olmadı yani. İnsan anne olunca böyle oluyormuş meğer. Oğlum için faydalı olacak şeyleri sonuna kadar kullanır oldum. Hatta bazen kendimi cimrilik yapıyor gibi hissediyorum ama yine de kuzucuğum herşeyden sonuna kadar faydalanmalı diye düşünüyorum.

2 yorum:

  1. Somunu cok severim ama boylesini hic denemedim. Gerci senin urununmus o da. Ellerine saglik,sifa olsun.

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim. bence bir de böyle denemelisin. hatta soğan ve sarımsak ilavesiyle daha da lezzetli olacağını anladım yerken.

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.