Ne aramıştınız

4 Mayıs 2011 Çarşamba

ARTAN KEKLERDEN MUZLU KURABİYE PASTACIKLAR

Dün akşam fena halde kurabiye yapmak istiyordum. Dondurucumdaki kek kırıntılarını da değerlendirmek için aşağıdaki tarifi uydurdum. Aslında kıtır kıtır ağızda dağılan kurabiyeler yapmayı hayal etmiştim ama ortaya kek-kurabiye arası birşey çıktı. Kıvam olarak kek, görüntü olarak kurabiye. Belki de puf puf yumuşacık kurabiye denebilir. Sonra bu kıvam mutlaka pastaya dönüşmeli diye düşündüm. Eee en kolay krema malzemesi tabi ki krem şanti. Hemen çırpıp görmüş olduğunuz şekli verdim. Eşim de oğlum da bayıldılar tadına. Ben de çok beğendim ama kıtır kurabiye hevesim içimde kaldı.
Malzemeler:
Kalmış-kurumuş kek kırıntısı ( bende 4 bardak kadar çikolatalı-neskafeli kek kırıntısı vardı onu kullandım)
2-3 kaşık yoğurt
100 gr kadar margarin veya tereyağı
1 yumurta
1 adet yumuşamış- kararmaya başlamış muz
1 paket kabartma tozu
1 pkt vanilya
Kıvamı ayarlamak için un
Kreması için 1 kutu (2 pkt) krem şanti + toz tarçın
Üzerine hindistan cevizi
Yapılışı:
Bütün malzemeyi yoğurup yumuşak fakat ele yapışmayan bir hamur elde ettim. Bu arada kıvamı eğer cıvık olursa un ilavesiyle kıvamını ayarlayabilirsiniz. Fırın tepsisine yağlı kağıt serdim. Hamurdan 2 ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimde yuvarladım üzerine bastırıp tepsiye dizdim. 180 der. de pişirdim. Soğuyunca 2 paket krem şantiyi hem hafif hem de koyu kıvamlı olması için 2 çay bardağı suyla ve biraz da toz tarçın ekleyerek çırptım. Kurabiyelerden birinin ortasına kaşıkla bol miktarda krem şanti koyup başka bir kurabiyeyi de üzerine kapattım. Hafifçe bastırarak krem şantiyi hem kurabiyelerin arasına yaydım hem de birazcık dışarı taşmasını sağladım. daha sonra tepsiye döktüğüm hindistin cevizinin üzerinde yuvarlayarak krem şantiye yapışmasını sağladım.

4 yorum:

  1. çok değişik bir tarif.denemek isterdim.makarona benzemiş biraz

    YanıtlaSil
  2. evet değişik oldu. ben bir de orijinal makaron denemek istiyorum kısmetse.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba..
    Daha once kimseden duymamistim bu tarifi goruntusu harika deneyeceklerimin arasina ekliycem :)Elinize saglik.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. makarona benzemiş harika görünüyor denemeye değer olabilir orasına alman pastasındaki gibi bir kremada yapılabilir

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.