Ne aramıştınız

29 Nisan 2011 Cuma

BENİM PEKMEZLİ ISLAK KEKİM

Kaç gündür içimde doğaçlama bir kek yapma isteği vardı. Sonunda harekete geçtim ve nefis bir kek çıktı ortaya.


Malzemeler:
3 yumurta
1/2 su b. pekmez

1/2 su b. Su

1/4 su b. sıvı yağ
1 limon kabuğu rendesi
1 limonun suyu
1,5 çay kaşığı karbonat
1 pkt vanilya
2,5 su b. Un
Üzeri için: 1 bardak soğuk süt

Yapılışı:
Öncelikle fırını 175 der. ye ayarladım. Yumurtaları köpük köpü olana kadar çıptım. Pekmez, su, sıvıyağ, limon k. r. ve limon suyunu ekleyip çırpmaya devam ettim. Birlikte elediğim un, karbonat ve vanilyayı da ekleyip iyice karıştırdım. Yağlı kağıt serdiğim küçük boy kare borcama döktüm ve ısınmış olan fırında kürdan testinden geçene kadar pişirdim. Fırından çıkarınca yağlı kağıdı sıyırıp keki dilimledim ve üzerine 1 bardak soğuk sütü gezdirdim. Soğuyunca servis yaptım.

2 yorum:

  1. bende bu aralar diyet vari birşey yaptıgım için hamur işi yapmaz oldum evde.ama bizimkiler için deneyecegim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler eylem. aslında fazla kalorili bir kek değil. şeker miktarı belli belirsiz, içinde sadece çeyrek bardak yağ var. ölçüsünü kaçırmadan yersen diyeti bozmaz. ben de diyetteyim ama yarım dilim yedim.

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.