Ne aramıştınız

16 Şubat 2012 Perşembe

BİBERLİ EKMEK-KATIKLI EKMEK-EL AÇMASI BÖREK (AYNI HAMURLA ÜÇ FARKLI LEZZET)










Bu tarifimi, PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 72.HAFTA ETKİNLİĞİ'ne ev sahipliği yapan sevgili GÜLOANNE'ye gönderiyorum.

 Aynı hamurla 3 ayrı lezzet elde ettim.
Malzemeler:
Hamur için:
1 kupa ılık süt
1 kupa ılık su
1 pkt yaşmaya
Yarım kupadan biraz fazla sıvıyağ
2 yumurta
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un (ben 8 cup kullandım)
Biberli ekmek harcı:
2 adet orta boy soğan (ince ince doğranacak)
4 kaşık kadar (istenirse artırılabilir) biber salçası
1 kaşık domates salçası
Susam (75 gr lık paketin yarısını kullandım)
Sıvıyağ (salçalı karışımı kına kıvamına getirecek miktarda kullanılacak. Ben zeytinyağı kullandım)
Katıklı ekmek harcı:
1/2 kalıp beyaz peynir (lor da çok yakışacaktır)
1 adet orta boy kuru soğan (ince ince doğranacak)
2 kaşık domates salçası
1 adet domates (minicik doğradım)
Yeterince sıvıyağ (zeytinyağı kullandım)
Baharatlar (kuru nane, kuru kekik, karabiber)
Susam (pakette kalan yeterli geldi)
Çekirdeği çıkarılıp doğranmış yeşil ve siyah zeytin (ben kullanmayı unutmuşum)
Yapılışı:
Öncelikle ılık süt-su karışımına şeker ve maya eklenerek mayanın biraz kabarması beklenir. Bu karışımla birlikte diğer malzemeler de yoğrularak hamur elde edilir. Üzeri kapatılan hamur ılık bir yerde mayalanmaya bırakılır. Bu sırada harçlar hazırlanır. Mayası gelen hamurdan yeterince alınıp yağlanmış tepsiye elle yayılır (kalın olmamasına dikkat edin ki –yaklaşık 2 cm kalınlığında olabilir- yerken hamur değil de harç lezzeti baskın olsun). Üzerine hamurun her yerini kaplayacak şekilde üst harcı yayılır. 180 der. lik fırında pişirilir.
Not: Ölçü için kupa kullandığımdan, hamur epey bereketli oldu. Bu ölçülerden elde ettiğim hamurla, 1 büyük kare borcam biberli, 1 küçük yuvarlak borcam katıklı ekmek ve 1 büyük yuvarlak borcam da peynirli börek çıktı. Epeydir yapmak istediğim el açması börek de böylece aradan çıkmış oldu.

2 yorum:

  1. Canım, tarifinizi yayınlandım Ellerinize ,sağlık..Katılımınızdan dolayı çok tşk ederim.O güzel tariflerinizle etkinliği desteklerinizi bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Asıl ben, tariflerimizi başkalarıyla paylaşmanın farklı yollarını sağladığınız için teşekkür ederim.umarım tekrar tarif yollayabilirim. kolay gelsin. sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.