Ne aramıştınız

17 Şubat 2012 Cuma

YALANCI SALEP

Bu tarifi hangi blogtan aldığımı hatırlamıyorum. Not almamışım.
Kış için nefis bir lezzet. Gerçek salebin tadını aratmıyor. Elbette gerçek salebin faydalarına ulaşamaz ama soğuk kış akşamlarında hem içinizi sımsıcak ısıtmış hem de süt içmeyi daha lezzetli bir hale getirmiş olursunuz. Biz ailece çok beğendik. İçmez diye düşündüğüm oğlum bile son yudumuna kadar bitirdi çok şükür. Tabi ki tarçınsız olanı tercih etti :))
Malzemeler:
Kişi başına 1 bardak süt
Her bardak süt için 1 tatlı kaşığı nişasta (buğday nişastası kullandım)
Damak zevkinize göre şeker
Vanilya (3 bardak için 2 pkt kullandım)
Yapılışı:
Şeker,süt ve nişasta tencerede karıştırılıp ocağa alınır. Sürekli karıştırarak, salep kıvamına gelene kadar pişirilir. Bardaklara paylaştırılıp, istenirse toz tarçın serpilir ve sıcak olarak tüketilir.
18.02.2012-Not: Tarifi pembetatlar'dan almışım. Geçenlerde şehnazca'da görüp yorum da yapmışım hatta. Sonunda kaynağını bulduğum için huzurluyum. Onun verdiği ölçüler tam olarak bu şekilde değildi ama ben verdiğim haliyle kullandım. Sevgili pembetatlar'a bu nefis tarif için çok teşekkür ediyorum. Ve tarifin orijinalini onun blogundan kopyalıyorum (Bu arada avnilyayı tarife eklemeyi unutmuşum, ben de 3 bardak salep için 2 pkt vanilya kullanmıştım):
Malzemeler:
-3 su bardağı süt
-3 çorba kaşığı tozşeker
-1 çorba kaşığı nişasta (tepeleme)
-1 çay kaşığı taçın
-1 paket vanilin
Üzeri İçin: Tarçın
Hazırlanışı:Malzemelerin hepsini cezvede karıştırıp kısık ateşte sürekli karıştırarak kaynatıp fincanlarına pay edilin ve üzerine tarçın serperek servis yapın...

8 yorum:

  1. antalya bugün soğuk
    :)))
    canım salebinin birisini aldım
    ellerine sağlık
    :)))

    YanıtlaSil
  2. Aynen bende tarifi okumuştum, not almamışım.Kaynağını öğrenmem de süper oldu, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler sevgili ihlamurcum. valla içime dert olmuştu kaynağını belirtmemek ama buldum sonunda.

    YanıtlaSil
  4. bu kış günlerinde sıcacık lezzet:)
    ellerine sağlık:)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. merhaba,
    blogun ilgimi çekti ve seni hemen izlemeye aldım...
    salep çoook severim ben içine dondurmada katıyorum acayip güzel oluyor....
    sevgiler...
    banada beklerim...

    YanıtlaSil
  6. gurme şirine; bloguma hoşgeldin. dondurma iyi fikir. hemen bu akşam deneyeceğim inşallah.

    YanıtlaSil
  7. çok hoş olmuş bende çok severim yaparım
    mmmm aldım içiyorum benim canım nede güzel yapmış
    ellerine sağlık seni çok seviyorum.
    :)))

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.