Ne aramıştınız

17 Şubat 2012 Cuma

PORTAKALLI UN HELVASI


Çok hafif, çok ferah, tam portakal lezzetinde nefis bir helva oldu. Tarif tamamen doğaçlama. 
Malzemeler:
½ pkt tereyağı
½ su bardağı sıvıyağ
1, 5 cup un
1 cup şeker
1 büyük portakalın suyu ve kabuğunun rendesi
3 cup sıcak su (ben biraz daha kremamsı kıvamda yaptım. siz daha kuru, daha helva kıvamında isterseniz 1,5-2 cup su da yetecektir)
Yapılışı:
Yağları tencereye alıp üzerine unu ilave ettim. Ocağın orta büyüklükteki gözünde, kısık ateşte, sürekli karıştırarak unu kavurdum (karıştırmayı bıraktığımda un tencereye yayılır hale gelene kavurdum). Üzerine şekeri ve portakal kabuğu rendesini ekleyip iyice karıştırdım. Portakal suyu ve sıcak suyu da ekledikten (bu sırada dikkatli olun, çünkü sıcak su eklerken helva iyice fokurduyor, yanmayasınız) sonra, un sıvıları çekene kadar sürekli karıştırıp altını kapattım. Tencerenin ağzını örttüm. Soğuyunca servis yaptım. 

9 yorum:

  1. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Sunumu çok şık olmuş. Portakallı olması da ayrı bir lezzet ayrı bir güzellik olmuş.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  2. portakal aromalıdas mis gibi kokulu kokulu harika olmuştur canım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  3. geçenlerde bende yaptım ,nefis oldu ama ben portakallı irmikle yaptım.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. bülbülünyeri,sevda, bir kase lezzet ve umutluhayat hepinize ayrı ayrı çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. portakallı yapmak hiç aklıma gelmemişti emine abla etkinliğe portakallı irmik helvasi ile katıldı oradan gördüm ve ikinci olarak portakalı un helvasında görüyorum ellerine sağlık çok hoş olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ederim sevgili tombul tarifler. portakal aromasını verdiği ferahlığı çok seviyorum ben. bu da mutlaka denenmeli.

    YanıtlaSil
  7. değişik ve güzel bir aroma vermiştir ellerine sağlık..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. portakal aroması sevenler mutlaka denemeli diyeyim kısaca sevgili anne eli gibi :))

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.