Ne aramıştınız

7 Mayıs 2011 Cumartesi

ZEYTİNYAĞLI TAZE BAKLA

Blogları dolaşıp z.yağlı bakla tarifi ararken birçok farklı tarifle karşılaşınca karar veremedim ve en sonunda kendi tarifimi uydurdum. Çok da iyi yapmışım nefis bir yemek oldu çünkü.
Malzemeler:
Yeterince taze bakla
2 kaşık un
1 adet kuru soğan (irisinden)
Birkaç dal taze soğan
3-4 diş sarımsak
2 kaşık ayçiçek yağı
1 Türk kahvesi fincanı zeytinyağı
2 kaşık salça
Arzu edilirse ince kıyılmış dereotu
Tuz, karabiber
Yapılışı:
Öncelikle baklayı temizleyip ,yeterince su ve iki kaşık un ilavesiyle baklalar erimeyecek şekilde haşladım. Daha sonra ince kıydığım kuru soğan, taze soğan ve sarımsağı ayçiçek yağında kavurdum. salçayı ekleyip kavurmaya devam ettim. Son olarak haşlama suyuyla birlikte baklayı da ekledim. Kısık ateşte ağzı kapalı olarak iyice pişirdim. Ocağı kapatmadan önce tuzunu-biberini ayarlayıp zeytinyağını gezdirdim. Bir taşım daha kaynatıp altını kapattım. (İsteyen ince kıyılmış dereotu da ekleyebilir ama ben tercih etmedim.) Üzerine sarımsaklı yoğurt gezdirerek servis yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.