Ne aramıştınız

24 Kasım 2010 Çarşamba

KALBURABASTI

Çok kolay ve de inanılmaz lezzetli bir tarif. Hamur biraz yumuşak olduğu için üzerini şekillendirmedim. Tek kelimeyle nefis oldu. Tarif için forum arkadaşım Bahar'a teşekkür ediyorum.
Malzemeler:
1 pkt tereyağı(eritilmiş)
3 su bardağı un
1-2 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yumurta
1 pkt kabartma tozu
İçine dövülmüş ceviz
şerbeti:
3,5 su bardağı toz şeker(ben 1,5 bardak şeker kullandım. Çok şekerli sevmediğim için kıvamı çok iyi geldi)
3,5 su bardağı su
1-2 damla limon
Yapılışı:
Öncelikle şerbeti kaynatıp soğumaya bırakıyoruz(su ve şeker karışımı kaynadıktan sonra birkaç damla limon suyu ekleyip bir iki taşım daha kaynatıyoruz).

Tüm malzemeleri karıştırıp  iyice yoğurarak hamuru elde ediyoruz ve üzerine temiz bir bez örtüp 10-15 dakika dinlendiriyoruz. Sonra elinizde ince açıp rendenin üzerine bastırıp şekil veriyoruz ve içine bolca ceviz koyup kapatıyoruz. Kapattığımız kısmı altta kalacak şekilde yağlanmış tepsiye diziyoruz. Soğuk fırına koyup fırının ayarını önce 180 derece yapıp 10 dakika bu ayarda pişiriyoruz. Sonra ayarı 200 dereceye yükseltip üzerleri iyice kızarıncaya kadar pişirmeye devam ediyoruz (ben direk 180 derecede pişirdim,ayarı yükseltmedim). Fırından çıkarınca sıcak tatlıya soğuk şerbet döküyoruz.

1 yorum:

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.