Ne aramıştınız

24 Ocak 2011 Pazartesi

TAVA PİZZASI

Çok kolay ve bir o kadar da lezzetli bir pizza. Tarifi bir forum arkadaşımdan aldım.
Malzemeler:
Hamur için:
1 yumurta
2 kahve fincanı yoğurt
2 yemek kaşığı sıvıyağ
5 kahve fincanı un
1 çay kaşığı tuz
Yarım paket kabartma tozu

Üzerine:
Salam, sucuk, sosis, mısır, zeytin, biber, mantar ne isterseniz kullanın. Ben siyah zeytin, mısır, sucuk (normalde yağsız kıymayı daha çok tercih ederim ama kahvaltıya yapınca sucuk ekledim) kullandım.
Yapılışı:
Öncelikle sucuğu doğrayıp tavada yağsız olarak birkaç dakika pişirdim. Zeytin ve mısırla karıştırıp kenarda beklettim. Ardından hamuru yoğurdum (kulak memesi kıvamından biraz daha yumuşak oluyor). Teflon tavayı tereyağıyla azıcık yağladım ve hamuru tavaya yaydım. Daha sonra domates salçasını çok az suyla ezip hamurun üzerine sürdüm ve kekik serptim. Üst harcını her tarafına yaydıktan sonra En üstüne bolca kaşar rendesi serpip tavanın ağzını kapattım. Ocağın en büyük gözünde ve kısık ateşte pişirdim (altını kontrol ettiğimizde hamurun piştiğini görene kadar). Servis tabağına alıp dilimleyerek servis yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.