Ne aramıştınız

23 Kasım 2011 Çarşamba

FIRINDA PARMAK TAVUK

2-3 yıl önce tamamen doğaçlama olarak hazırlamaya başladığım, oğlumun çok beğenmesi ve çok da lezzetli olması nedeniyle vazgeçemediğimiz bir tavuk yemeği. Hem hafif, hem lezzetli hem de kuru değil. daha ne olsun... aşağıdaki malzemelerle 3 kişilik yemek çıkıyor bizim çekirdek ailemize göre...
Malzemeler:
2 adet tavuk göğüs eti
Marine sosu için:
1 yumurta
1/2 bardak yoğurt
2 yemek kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı bal
2-3 yemek kaşığı z.yağı
Tuz
Dış kaplaması:
Baharatlar (ben karabiber, toz kırmızı biber, toz zencefil, kuru kekik kullandım)
Yeterince galeta unu (bayat ekmeklerle yaptığım galeta ununu kullandım)
Yapılışı:
Marine malzemelerinin hepsini yayvan ve derin bir kapta homojen hale gelene kadar karıştırın. Göğüs etlerini şeritler halinde doğrayıp marine sosunun içine atın. Etlerin her tarafı sosa bulansın. Kabın kapağını kapatıp buzdolabında 2-3 saat kadar bekletin. Bekleme süresinin sonunda, fırınınızı 180 der. ye ayarlayın, ısınsın. Bir tepside galeta ununu ve baharatları karıştırın. Marine sosundan çıkardığınız tavuk etlerini direk baharatlı karışıma bulayıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Isınmış fırına verin. Tavukların rengi hafifçe kızarana kadar pişirin.

Not: Ben daha önce tarifini verdiğim tartar sosuyla servis yapıyorum. Tavukları sosa batırıp yemek hem zevkli oluyor, hem de lezzetler birbirine yakışıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.