Ne aramıştınız

28 Şubat 2012 Salı

KEREVİZLİ, YER ELMALI, BROKOLİLİ TARHANA

Ben bu kış çorbaya taktım. Hem oğlum ve eşim sevdiği, hem de yoğun iş ve okul temposunun ardından midemizi ve bedenimizi rahatlattığı için... Bu da yine çok severek içtiğimiz, evimizde sık sık pişen tarhanaya farklı bir lezzet getirmek için hazırladığım çorba.
Malzemeler:
5-6 adet yer elması
1 adet kereviz
4-5 kaşık sıvı yağ
4-5 kaşık tarhana
2 kaşık salça
Et suyu
Tuz, baharat (karabiber, toz zencefil, kuru nane kullandım)
Yapılışı:
Kereviz ve yer elması soyulup doğranır. Sıvı yağda biraz yumuşayana kadar sotelenir. Tarhana eklenip kavrulmaya devam edilir. Salçayla birlikte de kavrulduktan sonra üzerine su ya da et suyu eklenir. Kaynayana kadar karıştırarak pişirilir. İyice piştikten sonra blendırdan geçirilir. Tuzu, baharatı ayarlanır. Kıvamı çok koyu olursa tekrar su eklenip kaynatılabilir (ben 1 bardak suya, 1 yemek kaşığı tarhana olarak ayarlıyorum).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.