Ne aramıştınız

16 Kasım 2015 Pazartesi

SADE, KURU BULGUR KÖFTESİ

   Köfte deyince normalde şekil verilebilir bir şey olması gerek ama ben başka bir isim bulamadım. 

   Hani insanın canı bazen bulgurlu bir şeyler çeker ya. İşte kız kardeşimle bulgura 'mecazen' aş erdiğimiz bir gün baktık ki dolapta yeşillik yok, patates ya da mercimek haşlasak o kadar beklemek istemiyoruz. Böyle bir tarif uydurdum. Hemen yapıp afiyetle yedik. Ayrıca çok beğendik. İyi ki yeşilliğimiz yokmuş. O sayede farklı ve lezzetli yeni bir tarifimiz oldu.

(Fotoğraflarımı, bebeğimden dolayı çok zor şartlar altında aceleyle çekmek zorunda kalıyorum. O yüzden ne fotoğraf kalitesini ne de sunum güzelliğine gereken özeni gösteremiyorum maalesef.)

Malzemeler: 
İki adet kuru soğan 
4-5 diş sarımsak
2-3 kaşık biber salçası 
1 adet domates
4 büyük çay bardağı ince bulgur (1-1,5 çay bardağı kadar sıcak su ile ıslatılacak)
1-2 limonun suyu
Tuz, baharat (taze nane, karabiber, yenibahar, zerdeçal ve kimyon kullandım)
1-1,5 çay bardağı kadar zeytinyağı

Yapılışı:
   Bulguru yoğurma kabına alıp üzerine sıcak su döktüm, karıştırarak her yerinin ıslanması sağladım ve kabın üstünü örttüm.
   Soğan ve sarımsağı incecik doğrayıp zeytin yağında kavurdum (normalde zeytin yağını bu şekilde kullanmam, sonradan eklerim yemeklere). Pembeleşmeden hemen önce salçayı ve baharatları ekleyip birlikte biraz daha kavurdum. Bu karışımı, yumuşamış olan bulgurun üzerine ilave ettim. Biraz soğuyunca rendelediğim domatesi ekleyip iyice yoğurdum. Tuzunu ayarlayıp limon suyunu da ekleyip karıştırdıktan sonra servis yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.