Ne aramıştınız

26 Ocak 2016 Salı

ACEMİ'NİN TÜRLÜ YEMEĞİ (EVDE NE VARSA YEMEĞİ DE DİYEBİLİRİZ)


Evde tek tek kalmış sebzeleri çorba yapmaktan gına gelince ben de yemeğini yapayım dedim. Malzeme bol çeşitli olunca da adı türlü oldu tabi. Ben sebze yemeklerini salçası, kendi rengi ve tadında sevdiğim için salça kullanmadım. Benim tam tersim, yemeği abartılı ölçüde salçalı seven eşimin gönlünü de salçalı bulgur pilavıyla aldım :) Ayrıca zaten tavuk suyu çıkarmak için tavuk haşlayacaksın. O nedenle de yemekte tavuk eti kullandım. Kuşbaşı et veya kıymayla da nefis olacağına eminim. Benim kullandığım malzeme ve ölçülerle tarifim şöyle:


   Malzemeler:
6 adet tavuk baget (2 kaşık sirkeyle iyice haşlayıp dilimledim)
1 orta boy kabak
1 orta boy patates
1 büyük havuç
1 yeşil ve 1 kırmızı biber
3-4 kök ıspanak
1/2 bağ ısırgan
1 orta boy soğan
3-4 diş sarımsak

Yeterince sıvı yağ
2-3 su bardağı kadar tavuk suyu
Tuz, baharat(zencefil, zerdeçal, karabiber kullandım)


   Yapılışı:
Yıkadığım ve soyduğum tüm malzemeleri yaklaşık aynı boyutlarda doğradım. Önce yağ, soğan ve sarımsağı tencereye alıp biraz kavurdum. Ardından patates ve kabağı ekleyip biraz daha kavurdum. Sonra diğer malzemeleri ekledim, kısık ateşte kapağı kapalı olarak 10 dk kadar pişirdim. Daha sonra tavuğu, tavuk suyunu, tuz ve baharatını ilave ettim. Bir taşım kaynatıp altını kapattım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.