Ne aramıştınız

8 Kasım 2010 Pazartesi

SÜZME YOĞURTLU PASTA

Bunu kesin deneyin. Lezzetine inanamayacaksınız. Süper oluyor. Tadı anlatılmaz yenir diyebiliyorum ancak. Fazla tatlı sevmeyenler şeker ölçülerini yarıya indirebilirler. Ben de ikinci sefere öyle yapacağım.
Hamurun malzemeleri:
 1 su bardağı şeker
 1 yumurta
 1 pkt kabartma tozu
 200 gr margarin(ben tereyağı kullandım)
 aldığı kadar un
 
Üst malzemeleri: 1 kilo süzme yoğurt
 1 pkt vanilya
 1 su bardağı şeker
 1 pkt vanilyalı toz puding(ben çilekli kullandım nefis bir tat verdi)
 1 su badağı süt
 1 su bardağı sıvıyağ
 1 şişe vişne konservesi(tarifin orijinalinde böyle ama ben vişne yerine muz dilimleri koydum)
en üste 1 pkt tart jöle

Yapılışı:
Hamur malzemeleri karışırılıp hamur yoğurulur. Ele yapışmayacak kıvama geldiğinde merdaneyle fırın tepsisine göre açılıp tepsiye yerleştirilir. Vişneler hariç yoğurtlu karışım mikserle çırpılıp pütürsüz hale getirilir ve hamurun üzerine yayılır. Visne taneleri dizilip 200°de yaklaşık 45 dk pişirilir. Son olarak piştikten sonra tart jöle üstündeki arife göre suyla ya da vişnenin suyuyla hazırlanır. Pastanın üzerine dökülüp soğuyunca dilimleyerek servis yapılır.

7 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım,tadının çok harika olduğu görüntüsünden belli..
    Afiyet olsun..
    Cesaret bulabilirsem denemek isterim aslında:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. aslında cesaret edecek birşey yok zeliha hanım. göründüğünün aksine o kadar kolay ki yapımı. bir de tumama ihtimali olan birşey de değil.

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler handan hanım. tadı da görüntüsü kadar güzel oldu.

    YanıtlaSil
  4. Bana sanki tadı chese cakeye benzer gibi geliyor nefis görünüyor ellerine sağlık cnaım denemeye değer ..
    Teşekkürler.....

    YanıtlaSil
  5. aynen öyle yıldız hanım. ve kesinlikle denerseniz pişman olmazsınız diyorum.

    YanıtlaSil
  6. mmmm suzme yogurtlu pasta cok seviyorum, ben pismeyen bir hali ile servis ediyorum, onceden hazirladigim kekin uzerine.
    bu bir nevi cizkek, visneli halinide seviyorum. hafif tatliya kim hayir diyebilir.

    YanıtlaSil
  7. sevgili larissa ben de senin yaptığını merak ettim. aslında bu bir çeşit chesecake zaten. araştırmalarıma göre almanlar, cheescake için krem peynir yerine süzme yoğurt (quark) kullanıyorlarmış.

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.