Ne aramıştınız

7 Aralık 2010 Salı

EV TARHANASI

Bu yıl ilk kez kendi un tarhanamı yaptım. Aslında tarhana değil de atom desem yeridir. Çünkü içine çeşit çeşit sebze koydum. Kabak, domates, salçalık biber, ıspanak, havuç, patates, kızılcık kirazı, nane, maydanoz, kekik, kuru ve yeşil soğan, sarımsak, vs elime geçen tüm sebze ve yeşillikleri robotta iyice çektim (kızılcığı hafifçe kaynar suda yumuşaıp süzgeçten geçirdim). Bolca yoğurt, tuz, karabiber ve aldığı kadar da un ilavesiyle iyice yoğurdum. Geniş bir leğende birkaç gün ara ara yeniden alt üst edip yoğurarak beklettim. İyice mayalanıp kabardıktan sonra kaşıkla masa üzeri, sini, epsi ne varsa üzerine ayırdım ve kurumasını bekledim. Ama takır takır kurutmadım tabi. Çok hafif nemliyken robotta iyice ufalanıncaya kadar çekip ekrar serdim ve tamamen kuruttum. Çok zahmetli olmamakla birlikte fazlaca zaman alan bir işmiş. İlk denememdi ama sonuç çok iyi oldu. Oldukça abartmış olmalıyım ki kızkardeşim, annem ve ben artık 2 yıl kadar tarhana yapmayız sanırım. 2 yıllık stoğumuzu doldurduk dolaba :) Gelelim çorbayı nasıl pişirdiğime:


4-5 yemek kaşığı kadar tarhanayı kuru haliyle az sıvı yağda 2 dakika kadar kavurdum(böylece önceden suda bekletmeye gerek kalmıyor, pişerken topaklanmıyor). Üzerine salçayı ilave edip 1-2 dakika kadar daha kavurdum. 1 bardak süt, 1 bardak et suyu ve yeterince su ilavesiyle kaynayıncaya kadar pişirdim. Tuzunu ayarlayıp benim için tarhananın vazgeçilmezleri olan kuru kekik ve kuru naneyi ekledikten sonra altını kapattım. Kış günleri için içimizi ısıtacak sıcacık atom çorbamız hazır oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.