Ne aramıştınız

20 Aralık 2010 Pazartesi

MIHLAMA

Malzemeler:
4 kaşık mısır unu
2 kaşık tereyağı
1-1,5 bardak kadar rendelenmiş ya da küçük doğranmış kaşar
1 bardak süt
Tuz
2 yumurta
Yapılışı:
Öneclikle mısır ununu tereyağında rengi hafifçe değişene kadar kavuruyoruz. Ardından 1 bardak süt ve yeterince suyu (arzu ettiğiniz kıvama göre değişebilir) yavaş yavaş ekliyoruz. İyice kıvama geldiğinde kaşarı ekleyip karıştırarak eritiyoruz. Kaşar tam olarak eridiğinde ocağın  yumurtaları iyice çırpıp, altını kısıp, yumurtaları ekliyoruz ve hemen ayrı olarak pişmemesi için sürekli karıştırıyoruz. Tuzunu ayarlayıp sıcak sıcak yiyoruz.
Tabi bu orijinal mıhlama değil ama ben daha besleyici olması için eklemeler yaparak kendi tarifimi oluşturdum. Oğlum ve eşim de bayılarak yediler. Benim gibi kilo problemi olanların kaçınması gereken bir tarif :)

2 yorum:

  1. eline sağlık nefisss olmuş
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. sağolasın. çok teşekkür ediyorum. ben de çok beğendim ama dediğim gibi yüksek kalorili olunca doya doya yiyemedim.

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.