Ne aramıştınız

14 Mayıs 2011 Cumartesi

BAKLAVA YUFKASIYLA PEYNİRLİ-KABAKLI YALANCI SU BÖREĞİ

Enfes bir börek oldu. Mutlaka deneyin.
Malzemeler:
18 adet baklava yufkası
1/2 pkt burgu makarna
1/2 kalıp beyaz peynir
3-4 adet kabak (yemeklik doğranacak)
1/2 su bardağı sıvıyağ
1-1,5 su bardağı süt
1 yumurta
Yapılışı:
Öncelikle makarnaları tuzlu suda haşladım ve suyunu süzdüm. Makarnalar haşlanırken kabakları bir tavada az sıvıyağla birlikte soteleyerek öldürdüm. Beyaz peyniri rendeledim. Makarna, kabak ve peyniri karıştırarak iç harcını elde ettim (tuz ilave etmedim). Yumurta, süt ve sıvıyağı bir kapta iyice karıştırdım. Dikdörtgen borcamı yağlayıp 3 adet yufkayı serdim. Üzerine 1-2 kaşık kadar sütlü karışımdan gezdirdim. 3 yufka daha serip tekrar sütlü harçtan gezdirdim. Makarnalı iç harcının yarısını bu kata yaydım. Sonra 3 er adet yufkayı dizme işini yine iki kez yaptım arasına sütlü harç koyarak. Kalan makarnalı harcı üste yaydıktan sonra yine iki kez 3 er yufkalı kat yaptım. Kalan sütlü harcı en üste gezdirip dilimledim ve 180 derecede üzeri iyice kızarana kadar pişirdim.

2 yorum:

  1. Ellerinize saglik afiyetler olsun hayirli aksamlar diliyorum sevgiler canim.

    YanıtlaSil
  2. enfes olmuş:)
    eline sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.