Ne aramıştınız

21 Temmuz 2011 Perşembe

ACİL DURUM PİZZASI


Yemeğim olmadığı birgün iş çıkışı en çabuk ne hazırlayabilirim diye düşünürken böyle bir tarif uydurdum. Biz çok beğendik. Umarım siz de dener ve beğenirsiniz.
Malzemeler (hamur için):
2 yumurtanın beyazı
1 bardak süt
2 kaşık tereyağı
1 cup beyaz un
2 cup tam buğday unu
½ pkt kabartma tozu
Tuz, kuru kekik, karabiber, toz zencefil, mahlep
Yapılışı:
Tüm malzemeler karıştırılıp ele yapışmayan bir hamur yoğrulur. Ardından hamur merdaneyle tepsi büyüklüğünde açılır ( ben yuvarlak büyük borcama yaptım. Hamur kalın oldu. Siz daha büyük bir tepsi kullanabilir ya da malzemeleri azaltabilirsiniz ) . Yağlanmış tepsiye yerleştirilir. Üzeri için 2 kaşık kadar salça biraz sulandırılır ve hamurun üzerine sürülür. En üste istenen malzemeler yerleştirilip 160 der. lik önceden ısıtılmış fırına verilir ( ben çok acelem olduğu için çekirdeği çıkarılmış siyah zeytin ve domates dilimleri kullandım sadece. Adı üstünde “acil durum” pizzası). Hamur ve üst malzemesi piştikten sonra kaşar rendesi serpilir tekrar fırına verilir. Kaşar kızarınca fırından alınıp dilimlenerek servis yapılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.