Ne aramıştınız

17 Temmuz 2011 Pazar

SÜTLÜ BALKABAĞI ÇORBASI

Kışın yaptığım bir çorbaydı. Eklemek bugüne kısmetmiş.
Malzemeler:
2 dilim balkabağı (soyulup doğranmış)
1 adet orta boy soğan
2-3 diş sarımsak
2-3 kaşık sıvıyağ
2 bardak süt
1 bardak et suyu
Tuz, Karabiber
Üzeri için: tereyağı ve kırmızı toz biber
Yapılışı:
Tencereye sıvıyağı alıp, soğan ve sarımsağı biraz soteledim. Üzerine doğramış olduğum kabakları ekleyip biraz daha çevirdim. Suyu ekleyip tencerenin ağzını kapattım ve kabaklar yumuşayana kadar kısık ateşte pişirdim. Kabaklar iyice yumuşayınca ocağı kapattım ve tenceredki karışımı blendırdan geçirdim. Tekrar tencereye alıp üzerine sütü ilave ettim. 1-2 taşım kaynatıp, karabiberini ve tuzunu ayarlayıp altını kapattım. KAselere aldıktan sonra biberli tereyağı eşliğinde servis yaptım.

2 yorum:

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.