Ne aramıştınız

16 Temmuz 2011 Cumartesi

BALIK KÖFTESİ

Yine oğluşumun çok sevdiği bir yemek. Hep oğlumun sevdiği yemeklerden bahsediyorum ama insan anne olunca, yemeklerinin lezzeti, çocuğunun beğenip beğenmemesiyle ölçülüyor. Benim oğlum da herşeyi yemeyen, fazla iştahı olmayan bir çocuk olunca, beğendiği bir lezzeti bulduğumda "tamam bu çok lezzetli oldu" diyorum :) Bu arada köfteler fotoğrafta yanmış gibi görünüyor ama hiç de öyle değildi. Çok güzel kızarmıştı. Mutfak aydınlatmam yeterli olmadığı için bazı fotoğraflar böyle çıkıyor diye düşünüyorum.
Malzemeler:
Balık (ben palamut kullandım)
1 adet orta boy patates
1 adet orta boy soğan
1-2 diş sarımsak
1 adet kırmızı salçalık biber
1 adet yumurta
Sıvıyağ
Yeterince galeta unu
Tuz ve bolca baharat (ben karabiber, yenibahar, kuru kekik ve kimyon kullandım)
Yapılışı:
Öncelikle balığı fırında pişirip kılçıklarından ayıkladım. Mutfak robotuna aldım. Üzerine galeta unu hariç tüm malzemeleri ekledim ve hepsini robotta çektim. Sonra yeterince galeta unu ekleyip kıvamını ayarladım.
Teflon tavayı ocağa alıp 2 kaşık kadar sıvıyağı iyice kızdırdım. Köfteleri şekillendirip pişirdim. Yağlı kağıt üzerine çıkararak fazla yağını aldım.
Not: Biz yerken üzerine bolca limon sıktık. İnanılmaz yakıştı. Tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.