Ne aramıştınız

12 Temmuz 2011 Salı

BROWNİ KURABİYE (KAKAOLU ISLAK KURABİYE)

Çok beğendiğim Tadına Doyamadım blogundan aldım tarifi. Enfes oldu, bayıla bayıla yedik.
Malzemeler:
1 yumurta
1 çay b. toz şeker
125 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
3 y.k. sıvıyağ
3 yemek k. kakao
1 pkt vanilya
1 pkt kabartma tozu
2,5-3 su b. un (ben 2,5 bardak kullandım ama kurabiyeler fırında yayıldı. 3 bardakla daha iyi olur)
1 limon kabuğu rendesi (tarifte yoktu ben ekledim. çok da yakıştı)
Yapılışı:
Öncelikle fırınımızı 170 der.ye ayarlayıp ısıtıyoruz. Tüm malzemeleri yoğurup kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp top haline getirerek pişirme kağıdı serdiğimiz tepsiye diziyoruz. 20 dk kadar pişiriyoruz. Fırından çıkarıp soğuyan kurabiyeleri kenarlı bir tepsiye alıyoruz.
Şerbeti için:
1 su b. sütü ve 1 çay b. şekeri karıştırıp şeker eriyene kadar ısıtıyoruz (bence süte şeker eklemeye gerek yok. çünkü bana bu şekilde çok şekerli geldi). Sıcağa yakın sütü, soğuk kurabiyelerin üzerine döküyoruz. Birkaç dk bekletip kurabiyeleri ters çeviriyoruz ki şerbeti iyice çeksin. İstediğimiz gibi süslüyoruz.
Not: Kurabiyeler şerbeti çektikten sonra mutlaka buzdolabında bekletin (1 saat kadar). Aksi halde çok yumuşak oluyor ve tepsiden alırken parçalanıyor. Ama dolapta bekleyince kıvamı tam oturuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.