Ne aramıştınız

5 Temmuz 2011 Salı

FIRINLANMIŞ DOMATES ÇORBASI

Domates çorbasını bir de böyle denemenizi tavsiye ederim. Ben denedim ve bir daha farklı şekilde yapmamaya karar verdim. Çok nefis oldu çünkü.
Malzemeler:
4-5 adet iri domates
2 adet salçalık biber
2 kaşık un
Tuz, karabiber (arzuya göre kekik, kuru nane)
Yapılışı:
Domatesleri ikiye bölüp biberlerle birlikte, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine diziyoruz ve yaklaşık 200 der.de yumuşayana kadar pişiriyoruz. fırından alınca domates ve biberlerin kabuğunu soyup, biberlerin çekirdeklerini temizledikten sonra blendırdan geçirip pütürsüz hale getiriyoruz. tenceremize 2-3 kaşık sıvıyağ koyup unu kavuruyoruz. Daha sonra üzerine yavaş yavaş, karıştırarak domates-biber püresini döküyoruz ki un topaklanmasın. Yeterince su ilavesiyle (ben yarı yarıya su ve et suyu kullandım) kaynatıyoruz. En son olarak tuzunu ve baharatını ayarlıyoruz.
Not: Benim çorbamın suyu biraz fazla geldiği için kaynadıktan sonra içine tel şehriye attım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.