Ne aramıştınız

6 Temmuz 2011 Çarşamba

İSKENDERİMSİ KÖFTE :)

Hem fotoğrafın hem de tabaktaki yerleşimin kötü olduğunun farkındayım. Ama o kadar acelem vardı ki. Acıktım diye bağıran oğluma yemek yetiştirmek zorundaydım. Dolayısıyla herşeyi tabağa rastgele yerleştirip fotoğraflamak zorunda kaldım. Mutfak aydınlatmam da zayıf olunca diğer birçok fotoğrafımda olduğu gibi puslu bir görüntü çıktı ortaya. Ama yemeğimiz çok güzeldi. Oğluşum bayıldı. Bir sonraki sefer için de sipariş verdi :)
Malzemeler:
İstenilen çeşitte köfte (miktarı kişi sayısına göre ayarlanacak)
Küp doğranmış pide
Salça
Tereyağı
Yoğurt (ben sarımsaklı yoğurt hazırladım)
Yapılışı:
Pideleri küp küp doğrayıp tabaklara yerleştirdim. Tavaya aldığım 2 kaşık kadar sıvıyağda köfteleri pişirmeye başladım. Onlar pişerken salçayı, üzerine kaynar su ilave ederek ezdim ve pidelerin üzerine gezdirdim. Erittiğim tereyağını da salçalı pidelerin üzerine gezdirdikten sonra köfteleri de dizdim. Tabağın bir tarafına sarımsaklı yoğurdu, diğer tarafına da salçalı bulgur pilavını koyup servis yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.