Ne aramıştınız

7 Eylül 2011 Çarşamba

BALIK ÇORBASI

Bir gün önceki mangal sefamzdan kalan pişmiş balıkları çorba yapmaya karar verince bloglarda biraz gezindim. Fikir aldığım farklı tariflerle kendi tarifimi oluşturdum. Benim kullandığım balık mangalda pişmişti. Çiğ oalark kullanılacaksa eğer önce haşlandığını öğrendim. Ama ızgarada da pişirildiğinde aynı lezzetin elde edilebileceğini, haşlandığında balığın besin değerinin azalacağını düşünüyorum. Her neyde biz bu çorbayı çok sevdik. Size de tavsiye ederim. 
Malzemeler:
Balık (somon kullandım)
2 diş sarımsak
1 adet küçük boy kuru soğan
1 kaşık salça
Su
Tuz, karabiber
Terbiyesi için:
2 kaşık un
1 yumurta sarısı
1/2 limonun suyu (daha az da kullanılabilir)
Yapılışı:
Balık etini didikleyip bir kenara koydum. Sarımsak ve soğanı mümkün olduğunca küçük doğrayıp sıvıyağda soteledim. Üzerine balık etini ekleyip biraz daha soteledim. Salçayı ve suyu da ilave edip kaynattım. Yumurta sarısı, un ve limon suyunu birlikte iyice çırpıp, kaynamakta olan çorbaya yavaşça ve sürekli karıştırara ilave ettim. biraz daha karıştırarak kıvam almasını bekledim. Tuzunu ve karabiberini ayarlayıp altını kapattım.
Not: Kullandığım sarımsak, balık kokusunu baskıladı ve hiç rahatsız edici bir koku olmadı çorbada.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.