Ne aramıştınız

10 Eylül 2011 Cumartesi

KARAMELLİ PUDİNG

Tarifi buzlubadem'den almıştım. Aynen uyguladım ama görüntünün, onun yaptığıyla uzaktan yakından ilgisi yok. Nedenini anlayamadım doğrusu. Ama tadı harikaydı. Hem de çok hafif olmuştu. Yolu tarsus'a düşmüş ve Ayhan Abi'nin meşhur kzandibi muhallebisinden tatmış olanlar varsa eğer, bu tarifle o lezzeti elde ettim diyebilirim. O kadar benzedi yani.
Malzemeler:
1 lt süt
1 bardak su
1,5 bardak toz şeker (ben 1 bardak kullandım)
6 kaşık nişasta (bir dahaki sefere 4 kaşık kullanacağım, bu miktar fazla geldi)
Yapılışı:
Öncelikle şekeri tencereye alıp karamelize ediyoruz. Üzerine kaynattığımız sıcak sütü döküyoruz (bu aşamada çok dikkatli olmalısınız, çünkü karamel sıçrıyor sütü dökerken. ben parmağımı yaktım). Biraz karıştırıyoruz. Ayrı bir yerde nişatayı suyla eziyoruz ve yavaş yavaş sütlü krışıma ilave edilir. Hemen kıvam alıyor zaten. Ocak kapatılıp muhallebi kaselere ya da kuplara paylaştırılır. Ben üzerine susam krokan serptim. iz istediğiniz şekilde süsleyip servis yapabilirsiniz.

6 yorum:

  1. harika görünüyor:)ellerinize sağğlık:)
    soğuk soğuk miss gibi olsada yesek şimdi ne iyi olurdu:)
    takipçisiyim güzel paylaşımlarının:)
    bende bekerim sayfaama bir fincan kahve içmeye:)
    hemde enn köpüklüsünden...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. çoook teşekkür ederim. sabah sabah böyle güzel bir mesajı okumak içimi enerji doldurdu. hemen geliyorum kahveye :))

    YanıtlaSil
  3. Karamelli tatlar ilgimi çeker. Eminim çok güzel olmuştur. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. evet güzeldi. teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Sizinkinin şekeri bence daha iyi karamelize olmuş, görüntü o yüzden farklı :) Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ederim. ben de sizin yaptığınızın görüntüsüne çok özenmiştim. öyle pürüzsüz çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.