Ne aramıştınız

30 Mart 2012 Cuma

YEŞİLLİK ÇORBASI

Geçenlerde elimde bolca yeşillik vardı. Akşama da çorba yapmam gerekiyordu. Birden bu yeşillikleri çorbada kullanma fikri geldi aklıma. İyi ki de gelmiş. Çünkü lezzetli bir çorba oldu. Çok da hafifti. Bu açıdan, sıcak yaz günleri için daha uygun olabilir.


Malzemeler:
8-10 yaprak ıspanak
8-10 yaprak pazı
 1 demet roka
1 demet tere
1 demet dereotu
3 taze soğan
3 taze sarımsak
2 kaşık salça
Tuz, baharatlar (toz zencefil ve karabiber kullandım)
Yapılışı:
Yeşillikleri yıkayıp, sirkeli suda bekletip tekrar yıkadım (dereotunu sirkeli suda bekletmiyorum, çünkü kararıyor). İnce ince doğradım. Soğan ve sarımsağı incecik kıydım, sıvı yağda soteledim. Üzerine yeşillikleri ekleyip biraz çevirdim. Salçayı da ekleyip yeterince su ilave ettim. İyice pişince tuzunu ve baharatını ayarlayıp altını kapattım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.