Ne aramıştınız

5 Nisan 2012 Perşembe

HAMSİLİ PİLAV



Bizim ailece bayıldığımız bir lezzet. Kesinlikle tavsiye ederim. Oğluşum bile çok severek yiyor. Yemeğin yanında pilav olarak da servis edilebilir ama bana göre başlı başına bir ana yemek bu.



Malzemeler:
1,5 bardak pirinç
3 bardak sıcak su
Kılçığı çıkarılmış hamsi (ben hazır paketlenmiş olarak aldığım için ağırlığını bilemiyorum. 2 pkt kullandım)
Pilavlık fıstık (1 pkt kullandım. Sanırım 40 gr dı)
Kuş üzümü ( 40 gr lık paketin yarısını kullandım)
1 çay kaşığı tarçın
½ çay bardağı kadar sıvı yağ
Karabiber, tuz
Yapılışı:
Pirinçleri tuzlu sıcak suya koyup yarım saat kadar bekletelim. Daha sonra iyice yıkayarak nişastasından arındıralım, süzelim. Tencereye sıvı yağı, fıstıkları ve pirinci alıp, pirinçler şeffaflaşana kadar iyice kavuralım. Tuzunu, baharatını ve kuş üzümünü de ekleyip kaynar suyu üzerine boşaltalım. Kapağını örtüp orta ateşte pişirelim. O pişerken hamsilerin kılçıklarını çıkarıp yıkayalım.





Hamsilerin yarısını, hiç boşluk kalmayacak şekilde yağlanmış tepsinin tabanına ve yarısı sarkacak şekilde kenarlarına dizelim.


Pişirdiğimiz pilavı üzerine döküp, biraz bastırarak sıkıştıralım ve düzeltelim. Kenardan sarkan hamsileri pilavın üzerine kapatıp, kalan hamsilerle tüm üstü kaplayalım (hiç açıklık kalmamalı, gerekirse 2 kat dizilebilir).
 175 der.lik fırına verip, biraz kızarana kadar pişirelim. 


Fırından çıkınca dilimleyerek servis yapalım.
HH

4 yorum:

  1. Harika görünüyor canım. Hep yapmak istiyorum ama bir türlü kısmet olmadı. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim canım. yoğun hamsi kokusuna dayanabileceksen eğer mutlaka yapmalısın. önemli olan lezzettir dersen yap kesinlikle.

    YanıtlaSil
  3. hiç yapmadım ve hiç yemedim ama azimliyim bu sene olmasada bir dahaki seneye mutlaka yapacağım:)
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. çok severim canım benimde kızımın bayıla bayıla yediği bir yemek bu sene 1 kere yapabildim ama bu haftasonu varsa bende sezonu kapatayım bari canımı istetin...sevgiler oğluşunu öpüyorum gül yanaklarından...

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.