Ne aramıştınız

13 Ocak 2016 Çarşamba

PORTAKALLI KURABİYEM (SIVI YAĞ İLE)

   Merhaba. Blogumu sık sık güncellemek, yeni tarifler girmek istiyorum ama günlerim öyle yoğun geçiyor ki. Taslak bile hazırlayamaz oldum. Bir sürü tarifim oldu ekleyebileceğim halbuki. Hepsi de doğaçlama. İki oğlum, büyüğün okulu-kursları, küçüğün oyun, beslenme, uyku, vs ihtiyaçları derken gün bitiyor. Ki daha küçük oğlumun uyku sorununu da halledebilmiş değilim. Gece-gündüz, illa ben yanında yatayım, istediği zaman emsin, uyusun istiyor küçük bey. O yüzden o uyurken de rahat değilim yani. Dolayısıyla yeni tarif girerken, zaten zar zor çektiğim fotoğrafları düzenlemek, seçmek de işkence oluyor bana. 
  
    Bu serzenişlerden sonra, nefis portakal tadı ve kokusuyla içinize ferahlık veren kurabiyelerimin tarifini de paylaşayım paşam uyanmadan :)




   Malzemeler:
1 portakal kabuğu rendesi ve suyu
1 su bardağı sıvı yağ
3/4 su bardağı toz şeker
1 pkt vanilya
Çay kaşığının ucuyla karbonat
1 su bardağı nişasta
2 su bardağı un
Dışını bulamak için toz şeker



   Yapılışı:
Portakal suyu ve rendesi, sıvıyağ ve şekeri, şeker biraz eriyene kadar karıştırdım. Diğer malzemeleri ilave edip iyice yoğurdum. Daha sonra hamuru rulo yaptım (çapı 2,5 cm kadar oldu sanırım). 1'er cm eninde dilimlere ayırdım. Her birinin etrafını toz şekere bulayıp tepsiye dizdim. 170 der. ye (önceden ısıtmadım) ayarladığım fırında hafif pembeleşene kadar pişirdim.  


Not: Bu ölçülerle, atıştırmalık boyurtlarda 29 tane kurabiye çıktı. 

5 yorum:

  1. selda arslan14 Ocak 2016 16:53

    Çok güzel oldu..eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. selda arslan14 Ocak 2016 16:54

    Çok Guzeldi eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. Arkadaşım gelmiş, hoşgelmiş. Sağolasın canım benim. Size de afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,
    Genelde katı yağ kullanılır ama sıvı yağ ile de harika kurabiyeler oluyor ben denedim, sizinki de harika görünüyor, elinize sağlık.
    Ben de yeni sayılırım, sizleri de bu gibi farklı ve lezzetli tarifler paylaşmak üzere bloğuma beklerim:))
    Sevgiler.
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    "SİHİRLİ YEMEK KUTUSU"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sevgili fulya. bloguma hoşgeldiniz. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Mutlaka uğrayacağım.

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.