Ne aramıştınız

14 Ocak 2016 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI KARIŞIK BAKLİYAT YEMEĞİ

   Dondurucumda, tek başına bir yemek çıkarmayacak miktarlarda kalan yeşil mercimek, barbunya ve aşurelik buğdayı değerlendirmek için uydurduğum bir tarif. Normal bakliyat yemeklerinin sıkıcılığından kurtardı, farklı ve lezzetli bir yemek oldu. Deneyip beğenirsiniz diye umuyorum.



   Malzemeler:
1'er kase kadar haşlanmış -Yeşil mercimek
                                          -Barbunya
                                          -Aşurelik buğday
1 kuru soğan
2 adet havuç
4-5 diş sarımsak
1 yemek kaşığı biber salçası
Tuz
Baharat (kimyon ve karabiber kullandım)
1/2 çay bardağı kadar zeytinyağı (en son ilave ettim)
Sıcak su  
   
   Yapılışı:
Havuçları soyup küçük küpler halinde doğradım. Sarımsak ve soğanı da incecik doğradım. 2-3 kaşık ayçiçek yağında havuçları soteleyip soğan ve sarımsağı ekledim. Birlikte biraz kavrulduktan sonra salçayla da biraz çevirdim. Üzerine önceden haşladığım bakliyatları ekleyip suyunu ayarladım, kapağını örterek kısık ateşte kaynamaya bıraktım. 10 dk kadar piştikten sonra baharatını ve tuzunu ayarladım. En son zeytinyağını üstüne gezdirip bir taşım kaynatarak altını kapattım.

Not: Bu yemeğe kuru fasulye ve nohutta eklenebilir, çok yakışacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.