Ne aramıştınız

7 Nisan 2016 Perşembe

HAŞHAŞLI ÇÖREĞİM

   Çok nefis, yumuşacık bir çörek tarifiyle geldim. Eşim bayıldı lezzetine. Kendisi Konya/Akşehir'li ve orada yapılan haşhaşlı çöreğin lezzeti bir başka oluyor. İşte bu tarif o lezzete çok yaklaştı.
   Aslında normal bir mayalı hamur hazırladım ama bu kez maya ölçüsünü azalttım. Sonuç çok daha iyi oldu. Hamuru akşamdan yoğurup buzdolabında beklettim. Bu şekilde sabah kahvaltısına hazırlamak için çok pratik oluyor.


Malzemeler:

- Haşhaş ezmesi (BİM'den aldığım haşhaş ezmesini kullandım. Çok beğendim.)
- 1/2 paket yaş maya
- 1 su bardağı ılık süt
- 2 su bardağı ılık su
- 2 yemek kaşığı. şeker
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 1 yumurta
- 1 su bardağından 1 parmak eksik zeytinyağı
- Yeterince un
Üzeri için:
- 1 yumurta
- 2-3 kaşık sıvı yağ

Yapılışı:

Süt, su, şeker, tuz ve mayayı yoğurma kabına alıp mayanın erimesini, kabarmasını bekledim.

Mayalı karışıma yumurtayı ekleyip karıştırdım.

Yavaş yavaş un ekleyerek yoğurmaya başladım.

Hamur toparlanmaya başlayınca, ele çok hafif yapışan kıvamdayken zeytinyağını ekleyip hamura iyice yedirdim. Bu noktadan sonra hamura iki bardak kadar daha un eklemem gerekti.

Hamurum hazır olunca yoğurma kabının üzerine poşet geçirip sabaha kadar mayalanmak üzere buzdolabına kaldırdım.

Sabah, mayalanmış olan hamuru dolaptan çıkardım. O hafifçe ılırken haşhaşa  sıvı yağ ekleyip karıştırarak sürülecek kıvama getirdim.

Fırınımı 185 dereceye ayarlayıp ısıttım.

Hamuru fazla ezmeden toparlayıp mandalina büyüklüğünde parçalar kopardım (benim çöreklerim büyük oldu, cevizden biraz büyük hamur kullanmak daha iyi olur).

Merdane yardımıyla hamuru açıp üzerine bir yemek kaşığı dolusu haşhaş ezmesini yaydım, hamuru rulo yapıp kıvırdım ve yağlanmış tepsiye dizdim.

Hazırladığım çöreklerin üzerine sıvı yağ-yumurta karışımı sürüp 15 dakika kadar tepside kabarmasını bekledim.

Ardından, ısınmış fırına koyup üzerleri kızarana kadar pişirdim.


Pişen çörekleri fırından aldıktan sonra üzerine bir başka tepsiyi kapatıp 10 dakika kadar beklettim daha yumuşak olması için). Ardından afiyetle yedik.


Üzeri kapalı olanlar oğlumun yaptıklarından. Ben kendi yaptıklarımın bazılarına bıçakla çizik atıp ondan sonra kıvırdığım için bu şekli aldı. Ama oğlumun yaptığı daha başarılıydı. Çünkü açıkta kalan haşhaşlar fırında biraz kuruduğu için benim yaptıklarımı yerken dökülüyordu.

Not: Ben artık hamur yoğururken sıvıyağ kullanacaksam en son ekliyorum. Böylece hamuru toparlamak ve ele yapışan parçalardan kurtulmak çok kolay oluyor.

2 yorum:

  1. nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bloggerlarin birbirlerine pek ugramadigini düşündüğüm su dönemde yorumunuz iyi geldi.

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.