Ne aramıştınız

25 Şubat 2012 Cumartesi

NOHUTLU TERBİYELİ ŞEHRİYE ÇORBASI


Malzemeler:
1 bardak haşlanmış nohut
½ pkt tel şehriye
5 bardak kadar su
1 kase yoğurt
1 yumurta
2 kaşık un
Tuz
Üzerine:
Tereyağı
Kuru nane
Yapılışı:
Suyu tencereye koyup kaynattım. Kaynayan suya şehriyeyi ve nohutu ekledim. O sırada terbiyesini hazırladım:
Yumurtayı bir kasede çırptım. Üzerine unu ekleyip yumurtaya iyice yedirdim. Yoğurtla birlikte yeniden çırptım. Kaynayan sudan 2 kepçe alıp terbiyeyle karıştırdım ve ardından bu karışımı, sürekli karıştırmak şartıyla kaynayan suya ekledim. Yeniden kaynayıp, üzerindeki beyaz köpükler iyice azalana kadar karıştırmaya devam ettim. Daha sonra tuzunu ayarladım. Altını kapattım. Üzerine tereyağında kavrulmuş naneyi gezdirip servis yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.