Ne aramıştınız

22 Eylül 2010 Çarşamba

ARAP KURABİYE(DİĞER ADIYLA ESMER GÜZELİ)


Aslında lezzet olarak ben çok beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Ama kalabalık menülü çay davetlerinde, doğum günlerinde farklı bir çeşit olarak sunulabilir. Eminim çok beğenenler de olacaktır davetliler arasında. Tarifi:
Malzemeler:
3 adet katı haşlanmış yumurtanın sarısı
1 pkt oda sıcaklığında margarin
1 pkt vanilya
Aldığı kadar un
Dışını bulamak için:
1/2 su bardağı pudra şekeri
1/2 su bardağı nesquick
1/2 su bardağı kakao
Yapılışı:
Yumurta sarılarını elinizle iyice ufalayın. Margarinle karıştırıp bulamaç haline getirin. Vanilyayı ekleyin. Aldığı kadar unu da ekleyip yoğurun ve ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp top haline getirin(ben üzerleri hafif bastırarak düzleştirdim ve ortalarına da birer fındık koydum). 170 der.de 10 dk pişirin. Yeterli gelmezse 150 der.de 5 dk daha pişirebilirsiniz. Kurabiyeler pişerken p.şekeri,kakao ve nesqick'i bir kapta karıştırın. Pişen kurabiyeleri sıcakken bu karışıma bulayın. Soğuyunca servis yapın.


6 yorum:

  1. Hic duymadigim bir tarif. Cayin yanina gider bence. Ellerine saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. evet değişik olabilir, katı yumurtayım hiç kullanmamıştım nesquick de çabası
    neden olmasın
    :)

    YanıtlaSil
  3. Blog dünyasina hosgeldin. Güzel tariflerinde bu aleme renk katacagina inaniyorum.
    Berlinden sevgiler

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler nesrin ben de tarifi ilk gördüğümde şaşırmıştım pişmiş yumurtayla kurabiye mi yapılırmış diye ama oluyormuş.

    YanıtlaSil
  5. mine yazdığım gibi ben çok çok beğenmedim. en güzel yeri de nesquick zaten.

    YanıtlaSil
  6. hoşbulduk serap. o kadar zorlanıyorum ki blogda işlem yapma konusunda. yorumları okumayı ve yanıt yazmayı daha bugün keşfettim mesela. kendi blogumun izleyicileri arasındayım bnun da nasıl yaptığımı hiç bilmiyorum. henüz öğrenmeye çalışıyorum yani. ben evde pişirdiklerimin % 80 ini bloglardan öğrendim. umarım kendim de katkıda bulunabilirm.

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.