Ne aramıştınız

21 Eylül 2010 Salı

HAVUÇLU-CEVİZLİ-TARÇINLI-ÜZÜMLÜ KEK

Kesinlikle tavsiye ederim. Bu tarif her seferinde süper tutuyor. Fotoğraftakini piknik için 2 ölçü olarak hazırlayıp dikdörtgen borcama dökmüştüm. İşte tarif:
Malzemeler:
3 yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağından 2 parmak eksik sıvı yağ
2,5 su bardağı un(bu miktar tam geliyor)
1 adet kabartma tozu
1 adet vanilya
2 tatlı kaşığı tarçın
3 büyükçe havuç
1 adet limonun kabuğu
yarım limonun suyu
1 su bardağı ceviz kırığı
1 su bardağı kuru üzüm(ben kullanmadım)
Yapılışı:
Yumurta ve şekeri, şeker iyice eriyip rengi beyazlayıncaya kadar mikserle çırpın (Fazla şekerli sevmeyenler şeker miktarıyla oynayabilir. Ben 1 su b. kullaıyorum). Sıvı yağı ekleyip çırpmaya devam edin.  Un, k.tozu, vanilya ve tarçını birlikte eleyip karışıma ekleyin. Havuç rendesi, limon kabuğu rendesi, limon suyu, ceviz ve üzümü de ekleyip karıştırın. kalıbı margarinle yağlayıp un serpiştirin. 180 derecede pişirin(K. tozu kullanılmadığı için fırının önceden ısıtılmasına gerek yoktur).



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.