Ne aramıştınız

21 Eylül 2010 Salı

EV BAKLAVASI


Sağolsun forumdaki arkadaşlardan biri bir tarif verdi forumca baklava yapar olduk. Ben ki normalde adam akıllı hamur açamam ama baklava hamuru açtım sonunda. Marifet tarifin pratik olmasında, anlatımın inceliğinde ve de gaz verme yeteneğindeymiş:) Deneyin pişman olmazsınız:
Malzemeler:4 yumurta
1 çb süt
1 çb yoğurt
1 pk yumuşak margarin
1 çb sıvıyağ
2 kabartma tozu
1 çk karbonat
1 kaşık sirke
Alabildiğince un
açmak için nişasta
üstüne 1 pk margarin
şerbeti için:
6 bardak şeker
5 bardak su
limon suyu
Yapılışı:
Öncelikle şerbetini pişirip bir kenarda soğumaya bırakın. Hamur kulak memesi yumuşaklığında yoğurulur. Ceviz büyüklüğünde bezeler yapılır( ben 45 beze çıkardım). Her beze üzerine bolca nişasta serpilerek tabak büyüklüğünde açılıp 5 beze üstüste konulur. Bezeler arasına da nişasta konulur. Daha sonra 5 beze birlikte tepsinin büyüklüğüne göre açılır. Arasına ceviz fındık fıstık ne arzu ederseniz serpin (ben ceviz ve fındığı karıştırarak serptim). Hamur bitene kadar aynı işlem tekrarlanır. İstenen şekilde kesilir. Üzerine, eritilmiş margarin ya da tereyağı kızgın halde gezdirilir. Yağını çekince 150 der lik fırında üzeri kızarana kadar pişirilir( ısı ayarı fırına göre değişebilir. Önemli olan düşük ısıda yavaş ve kuruyarak pişmesi.). Piştikten sonra ilk sıcaklığı geçince üzerine soğuk şerbet dökülür.
Not: Çok sıcakken dökülürse yumuşak olur, çok ılık dökülürse şerbeti çekmez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.